Добитници за годину
2023
Туристичка организација
Туристичка организација Златибор
Туристичка организација Златибор спада у ред најуспешнијих туристичких организација у Србији. Увођењем нових туристичких садржаја, побољшањем квалитета туристичког производа, уређењем туристичких локалитета и туристичке инфраструктуре, организацијом културно-уметничких манифестација, развојем различитих видова туризма ТО Златибор је учинила да ова планина буде једна од најпосећенијих дестинација Србије. О успешном раду ТО Златибор најбоље говори преко 350 хиљада посетилаца и преко милион остварених ноћења годишње, хотели највиших категорија који се сваке године отварају на Златибору, као и велики број значајнх инвестиција које су током последњих година унапредили туристичку понуду Златибора. Свесни савремених тежњи ка одрживом развоју, Туристичка организација Златибор кроз своје пословање и креирање нових туристичких производа унапређује развој одрживог туризма на Златибору и велику пажњу усмерава на развој селективних видова, спортско-рекреативног и сеоског туризма.
2023
Туристичка манифестација
Дани бербе грожђa, Вршац
Дани бербе грожђа је манифестација од великог значаја за Град Вршац и једна је од највећих манифестација у земљи. То је манифестација којом Вршчани и њихови гости већ 65 година славе дане завршетка бербе грожђа. Богат културно-уметнички програм, точење и дегустација вина, излагање грожђа, представљање винара, концерти, карневал и маскенбал посевећени су грожђу и вину. Године 2022. манифестација је имала рекордну посећеност, Вршац је посетило око 150 хиљада гостију из Србије и иностранства. Само из Румуније дошло је око 30 хиљада гостију. На тргу испред Градске куће представљени су винари вршачког виногорја и из других крајева наше земље, док су из авиона јединствено овом приликом бацани падобранчићи са гроздовима који су носили и наградни купон.
2023
Туристичка агенција
„Хедоник Травел д.о.о.“, Београд
Агенција се бави организовањем путовања за домаће и стране туристе по Србији и Балкану. Током 2023. године агенција је имала 13.000 домаћих и 2.000 туриста из иностранства, док је са страним туристима остварила 3.500 ноћења у Србији. Hedonic Travel промовише Србију као дестинацију за одмор страних туриста и за ту потребу је израдила промотивни филм као и двадесетак рекламних спотова. Појединачним промоцијама код партнера у Швајцарској и са Тајвана агенција је остварила туристе са ових дестинација.Агенција обогаћује понуду увек новим програмима и активностима пратећи и трендове у инстранству. Организацијом нових радионица за госте, укључивањем локалног становништва и сарадњом са малим предузетницима агенција креира јединствене програме. Hedonic Travel је активна на свим друштвеним мрежама где промовише Србију аудио и видео презентацијама.
2023
Хотел
„Хотел Хилтон Београд“, Београд
„Хотел Хилтон Београд“ је неоспорно водеће име у свету смештаја и гостопримства. Његова истакнута позиција најбољег хотела у земљи је резултат низа изузетних атрибута који га чине посебним. Хотел је признат и од стране самог „Хилтон“ бренда, који је ово здање прогласлио најбољим у Европи 2019, а 2022 је био у топ 3 најбољих. Кулинарска сцена хотела „Хилтон“ је права посластица за гастрономске ентузијасте. Ресторани попут Sky Lounge су награђивани и увршћени у Michelinov водич, док Two Kings поносно представља врхунску српску кухињу. Ови ресторани нису само места за оброк, већ пружају аутентична искуства и промовишу разноликост националних и интернационалних укуса. Оно што чини „Хилтон“ још јединственијим је његов једини клизалиште у Србији, додајући посебан елемент забаве и романтике сваком боравку.
2023
Хотел
„Горски хотел & Спа“, Копаоник
„Горски хотел & Спа“ се налази на ексклузивној локацији у самом центру Копаоника, на стази Мало језеро. 97 луксузних соба и 21 апартман одишу комфором који је употпуњен Спа & Wellness центром са отвореним и затвореним базеном са погледом на ски стазу, саунама, масажама и бројним додатним садржајима. Боравак у хотелу „Горски хотел & Спа“ скијашко искуство чини невероватним јер посетиоци право из хотела излазе на стазе, уз могућности куповине ski-pass-а на рецепцији хотела, док скијашница располаже одличном опремом. Хотел брине и о најмлађим гостима за које су ту играоница и Game room. „Горски Hotel&Spa” ремек је дело и у гастрономском виду: поред ресторана који крије праве тајне домаће кухиње, ту је и италијански ресторан “Ла Писта”, који се нашао на страницама ресторанског водича Gault&Millau за Србију. У хотелу се по потреби спајају посао и задовољсто у Конгресном центру са мултифункционалним салама дизајнираним у планинском стилу.
2023
Остали угоститељски објекти за смештај
„Александровић ВТ“, Топола
„Александровић ВТ“ д.о.о је ћерка фирме винарије Александровић, која последњих десетак година ради на развоју винског туризма Тополе и околине. У последњих годину дана винарија је инвестирала и у смештајни капацитет, а увелико ради и на изградњи хотела поред саме винарије. Винарију сваке године посети преко тринаест хиљада посетилаца, како домаћих тако и гости из региона, па и са других континената. Поред индивидуалних посета, све је више и корпоративних клијената који се задржавају и на ноћењу, па уједно имају времена да посете културно-историјске знаменитости краја.
2023
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
„Природњачки центар“, Свилајнац
„Природњачки центар“ у Свилајнцу представља спој науке, образовања и туризма на једном месту, на врло специфичан начин. На само 5км од ауто – пута Е75, у самом срцу централне Србије, чини га незаобилазном тачком на туристичкој мапи Србије. У Природњачком центру налази се 9 сталних поставки, биоскопска сала и мултимедијалне учионице, у парку садржи преко 30 реплика диносауруса, реплику вулкана, играоницу, ресторан и сувенирницу. Центар у току године посети преко 100.000 људи, док током маја и јуна преко 40.000 деце посети центар кроз организоване екскурзије. А за туристе из других држава увек су организована стручна вођења на енглеском језику. „Природњачки центар“ учествује у бројним манифестацијама: ,,Ноћ у музеју’’, ,,Дино игре без граница’’, ,,Ноћ истраживача’’ , ,,Улица отвореног срца’’, ,,Нишвил’’, ,,Јust out’’, ,,Кids fest’’, ,,Дечији фестивал Опленац’’.
2023
Инфлуенсер/Блогер
Ивана и Горан Бабић „Два ранца бег из канца“
Ивана и Горан Бабић „Два ранца бег из канца“ су травел пар који већ дуги низ година обилази Србију и свет и од 2017. са својим пратиоцима на мрежама, као и читаоцима на сајту dvaranca.com дели занимљиве приче, путописе, водиче и разне савете за путовања. Пратиоци њиховог профила кажу да имају утисак да путују са Иваном и Гораном и откривају дестинације кроз садржај који они објављују. Часопис PC Press је то препознао 2019. и доделио им награду “Топ 50 – најбоље online ствари из Србије” за сајт, као и 2022. за Инстаграм профил.
2023
Електронски или штампани медиј за представљање Србије као туристичке дестинације
ТВ емисија „150 минута“, Београд
Дугогодишња сарадња „150 минута“ и ТОС-а изнедрила је мноштво дивних прилога у којима су приказане лепоте, укуси, дражи и благодети Србије. Као и сваке године, многобројним гледаоцима ТВ Прве емисија је помогла да доживе Србију, поново је заволе, виде је кроз авантуру, гастрономију, невероватне природне лепоте и да је поново открију и посете блага која нуди. Новинари емисије „150 минута“ са радошћу и задовољством припремају прилоге што се одражава атмосфери којом емисије одишу.
2023
Специјално признање
Air Serbia
Специјално признање добија АИР СЕРБИА која је ове године прославила и 10. рођендан. У протеклој деценији, српска национална авио-компанија постигла је фантастичне резултате, комплетно обновила флоту, обавила више од 310.000 летова, превезла више од 25 милиона путника, удвостручила број дестинација у мрежи и увела три интерконтиненталне дестинације.
2022
Туристичка организација
Туристичка организација града Лознице
Туристичка организација града Лознице је модерна установа, препознатљива по свом раду и у земљи и у иностранству. У прилог томе говоре бројна признања и похвале. Туристичка организација града Лознице је била у прве три туристичке организације на претходне две манифестације „Туристички цвет“. Ове године су добили награду „Туристичка призма“ као и награде на међународним фестивалима туристичког филма, а село Тршић је и ове године као и претходне ушло у избор за најбоље туристичко село на свету. Поред природних лепота краја, Дрине, Бање Ковиљаче, Лозница је промоцијом града и осталих дестинација испунила очекивања туриста и амбициозно поставила планове за 2023.годину.
2022
Туристичка манифестација
Београдски маратон, Београд
Београдски маратон је догађај од посебног значаја за град Београд према одлуци Скупштине града Београда из 2003. године и међународно је препознатљив српски бренд који већ 35 година доприноси развоју спорта, туризма, промоцији и угледу Србије у свету. Током претходних 35 година, Београдски маратон посетило је преко 300.000 учесника из Србије и из преко 100 земаља света. Београдски маратон организује више догађаја у току године, међу којима су: Дечији маратон, Београдски маратон, Трка на 10км, Женска трка, Јесењи полумаратон, Аеродромска трка, Београдска трка кроз историју. Београдски маратон спада у сам врх европских маратона што потврђује признање светског удружења маратона и уличних трка АИМС који је у новембру 2018. године у Атини доделио најзначајније светско признање у тркачком покрету за друштвено деловање Београдског маратона.
2022
Туристичка агенција
Туристичка агенција Таратурс, Бајина Башта
Туристичка агенција Таратурс из Бајине Баште, носи име по планини Тари, у чујем се подножју налази. Како само име каже, мисија агенције је промоција Националног парка Тара, али и реке Дрине и читаве Србије. Креативност и иновативност су показали тиме што су осмислили јединствен туристички производ под називом Чаробни прстен. Континуирано проширују своје туристичке понуде и данас се у власништву агенције налазе два брода предвиђена за крстарења једним од најлепших кањона на свету, кањоном реке Дрине.
2022
Хотел
Хотел Фрушке Терме, Врдник
Хотелско-туристички комплекс, Хотел Фрушке Терме проглашен је за најбољу инвестицију у области туризма у Србији за 2019. годину и представља „Прве терме у Србији“ које могу да сместе и до 700 welness корисника истовремено. Између осталог, фрушкогорски хотелијерски бисер поседује преко 200 луксузно опремљених соба/апартмана и Welness & Spa центар на 10.000 квм са 8 термалних базена (5 затворених, 3 отворена са минералном термалном водом температуре 29°Ц до 34°Ц), 12 сауна, парна купатила, слану собу, калдаријум, тепидаријум, кнеип стазу и уникатну relax зону са воденим креветима. Понуда је обогаћена и са Adam & Eve Spa, првим натуристичким Spa објектом у Србији. Поред Resort & Spa понуде и великих смештајних капацитета, хотел поседује и 11 сала за састанке капацитета преко 1.000 учесника, те се показао и као врло популаран за организацију свих врста пословних окупљања.
2022
Остали угоститељски објекти за смештај
Lala Vinayard Glamping Resort, Сремски Карловци
Lala Vinayard Glamping Resort као прво глампинг одмаралиште у Србији, нуди одмор у природи на један сасвим нов и оригиналан начин. Смештено у виноградима Сремских Карловаца, ово је одмаралиште које свој принцип пословања заснива на одрживости. Задатак глампинга је не само да одговори на потребе тржишта већ и да госте едукује и приближи природи не нарушавајући њено окружење. Lala Vinayard Glamping Resort одмаралиште имплементирало је у своје пословање кључне одрживе принципе: биолошку прераду отпадне воде, избацивање из употребе једнократне пластичне амбалаже, локално снабдевање прехрамбеним производима, промоцију искључиво локалних вина Фрушке Горе, употребу биолошки разградиве козметике и средстава за чишћење, органско узгајање воћа.
2022
Инфлуенсер/Блогер
Борис Радошевић – Лутајући путник
Још као ученик основне школе је заволео географију, што је довело до тога да прво упише средњу туристичку школу, затим Факултет за туризам и хотелијерство и да би на крају стекао звање мастер економисте у туризму. За себе воли да каже да је велики љубитељ путовања и циљ му је да са ранцем на леђима упозна Србију и свет кроз необична путовања, културу, природу и планинарење. Већ пет година активно обилази Србију и труди се да на најбољи могући начин на својим профилима пренесе и покаже колико је наша земља дивна. „Да ли су то градови, села, планински врхови, скривени водопади, језера, познате и мање познате локације, људи и наша феноменална храна, циљ ми је да на што бољи начин упознам своје пратиоце са оним што Србија има“, каже Борис Радошевић на друштвеним мрежама познат као Лутајући путник.
2022
Електронски или штампани медиј за представљање Србије као туристичке дестинације
ТВ емисија Шареница, РТС
Емисија Шареница је емисија која већ годинама сваког викенда улази у домове многих гледалаца којих је уз године у годину све више. У својим емисијама забавног карактера промовише туристичку понуду Србије, откривајући најлепше у њој, упознајући гледаоце са скривеним пределима, љубазним домаћинима и лепотама сваког њеног кутка. Поред тога садржај чине и занимљиве репортаже и документарци снимљени на терену о животима људи из свих крајева Србије.
У емисији посебно место имају приче о традицији одевања, кулинарства, градитељства, а атмосферу улепшавају гости различитих занимања са једном мисијом, да представе све лепоте и нијансе Србије.
https://www.rts.rs/page/tv/sr/series/20/rts-1/322/sarenica.html
2021
Туристичка организација
Туристичка организација Чачак
У оквиру Програма Ревитализације Овчарско-кабларске клисуре, покренутог на иницијативу ТО Чачак и вредног укупно 200.000.000 динара, реализовани су следећи пројекти:
Изградња пристаништа на језеру Међувршје; Изградња централног трга у Овчар Бањи; Изградња амфитеатра и парка у Овчар Бањи; Изградња Природњачког центра у Овчар Бањи; Реконструкција пута до врха Каблара и уређење паркинг простора; Реновирање железничке станице у Овчар Бањи; Обележена „Стаза Патријарха Павла“; Постављена је нова бициклистичко-планинарска сигнализација од Атеничког врела до археолошког локалитета „Градина“.
ТО Чачак је у претходном периоду организовала бројне манифестације: Етнофест, Сабор фрулаша Србије („Ој Мораво“) у Прислоници, Купусијада у Мрчајевцима и реализовала посете познатих домаћих блогера и аутора блога из иностранства.
2021
Туристичка манифестација
Роштиљијада, Лесковац
Роштиљијада је једна од најстаријих привредно – туристичких манифестација у Републици. Захваљујући овој манифестацији роштиљ месо је постало брендиран производ, a Лесковац престоницa роштиља. Роштиљијада има за циљ презентацију нових достигнућа у области гастрономије и услуживања, унапређења квалитета услуга и понуде, као и унапређење развоја угоститељско туристичке привреде и кадрова у угоститељству и туризму Србије. Уз пратеће манифестације, организатор настоји да путем семинара, округлих столова и предавања афирмише производњу роштиљ меса и справљање специјалитета са роштиља.
Роштиљијада традиционално има своје сталне посетиоце из свих крајева Србије и из Бугарске, Македоније, Грчке, Словеније, Румуније… Сви посетиоци поред дегустације најукуснијих специјалитета са роштиља имају прилику да присуствују и бројним такмичењима, а најатрактивније је такмичење у припреми највеће пљескавице на свету.
2021
Туристичка агенција
KonTiki Travel & Service
Агенција од пре 7 година врло активно развија и рецептивни туризам, користећи своју широку лепезу страних партнера преко којих су отворили различита тржишта. Најзначајније резултате постижу у време пандемије КОВИД 19, када је отворено тржиште Русије са директним чартер летовима, где се омогућавају индивидуални програми tailor made за сваког госта. Током 2020. и посебно у 2021. години доведено је више од 3.500 руских туриста на велики број дестинација у Србији.
2021
Хотел
Краљев чардак, Копаоник
Хотел Kраљев Чардак (4*) је током претходних година постао омиљени породични и пословни хотел на Kопаонику и региону. Са 59 хотелских соба хотел представља срце комплекса Kраљеви Чардаци Спа. У понуди су бројни садржаји: a la carte, пансионски и породични ресторан, пивница, камин сала и lobby барови, shop и мењачница, фитнес центар, играоница за децу, фризерски салон. Истичу се савремени конгресни центар са 4 сале, Wellness&Spa центар на 1500м² који поред 4 базена и два ђакузија нуди и богат сауна свет, а у делу за децу, коришћење базена и тобогана.
У склопу скијашнице се налази и shop са опремом за скијање.
За све који воле активан одмор хотел организује пешачке туре у оквиру Националног парка, а и обилазак трасираних и обележених стаза у Викенд насељу.
Отворена је летња сцена на хотелској тераси и овог лета основан први летњи уметнички Чардак фестивал на Kопаонику. A спортски вишенаменски терен са трибинама, гаражa са видео надзором, санкалиштe доприносе угођају посетилаца.
2021
Остали угоститељски објекти за смештај
Етно село Сунчана река, Бања Ковиљача
Туристички комплекс „Сунчана река” годинама је најпосећенија дестинација крај обе обале Дрине. На трећем километру од Бање Ковиљаче, према Малом Зворнику, Љубовији, Бајиној Башти, Тари, Златибору и Јадрану, уз “дринску магистралу”, на око 7 хектара госте чекају простране ливаде, шеталиште уз реку, вожња чамцима по реци, јахање, вожња квадовима и фијакером као и бројни спортски терени. Посетиоци могу уживати у пешачењу по шумама, где је једна од тура чак до планине Гучево, и преко ваљевских планина, до Равне горе. „Сунчана Река” пружа јединствену оазу за одмор, опуштање, спорт и рекреацију која је потребна људима оптерећеним свакодневним обавезама, убрзаном темпу живота, изложених стресу и немају довољно времена да се посвете себи и својој породици. Због своје лепоте ово место се нашло у многим ТВ серијама и филмовима, па је и овдашња плажа понела име познатог редитеља. Годинама је најпосећенија дестинација крај обе обале Дрине.
2021
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
Голд гондола, Златибор
Златиборска Голд гондола са својих импресивних девет километара трасе, преузела је титулу најдуже једносегментне панорамске гондоле на свету. Златиборска „златна“ гондола повезује центар Златибора са скијалиштем Торник, што је уједно и највиши врх планине. Са тренутним капацитетом од 600 путника по сату у 54 засебне кабине са по 10 места, гондола пружа многобројним туристима незабораван доживљај у 25 минута, колико траје вожња у једном правцу. Ових 9 километара невероватног панорамског доживљаја кроз живописне крајолике наше најпосећеније планине представљају својеврсни мост између урбаног и руралног, везу између модерног и „дивљег“ Златибора.
Гондола је за кратко време постала један од најпрепознатљивијих симбола Златибора.
2021
Организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга
Ранко Милановић, НП Тара
Својим несебичним радом, великим личним залагањем као и идејама и визијама Ранко је остварио изузетан напредак у сектору туризма и промоције Националног парка Тара, али и читаве западне Србије и регије Подриња. Допринео је да Национални парк Тара оствари успешну и дугорочну сарадњу са заштићеним подручјима у САД, Русији и Европи као и да се реализују бројна инфраструктурна улагања у зони НП Тара.
Ранко је покретао и водио реализацију различитих тема од значаја за очување животне средине и промоцију одрживог туризма попут обележавања планинарских стаза, програма посматрања медведа, кампа младих чувара природе, постављања туристичке сигнализације… Афирмисао је планину Тару и као топ филмску дестинацију која привлачи све више филмских екипа из земље и света. Годинама даје изузетан допринос реализацији бројних манифестација које се организује у овом делу Србије, а такође је и сам оснивач појединих престижних манифестација попут Тара ултра трејла.
2021
Специјално признање
YUTA
Национална асоцијација туристичких агенција Србије – YУТА послује као струковна непрофитна организација. YUTA за своје чланице ради на стварању предуслова за успешно и ефикасно обављање туристичког промета, комуницира са међународним асоцијацијама у циљу успостављања међусобне сарадње чланица Асоцијације и њиховог укључивања у међународне туристичке токове, координира међусобну успешнију сарадњу чланица YUTE.
Данас, већина туристичких агенција Србије је учлањено у YУТА и преко истих се обавља преко 95% домаћег и иностраног организованог туристичког промета.
2021
Специјално признање
ХОРЕС
Пословно удружење хотелско угоститељске привреде – ХОРЕС је водећа пословна мрежа у области хотелијерства и ресторатерства у Републици Србији. Струковно пословно удружење које обједињује хотелијере, ресторатере, казина, школе и факултете који образују кадрове за хотелијерство, добављаче и остале заинтересоване субјекте. ХОРЕС има проактиван приступ у стварању што погодније економске климе ради заштите и промовисања заједничких и струковних интереса својих чланица.
2019
Туристичка организација
Туристичка организација Врњачке Бање
Туристичка организација Врњачке Бање је ове године интензивним промотивним активностима на туристичким тржиштима привукла пажњу и доказала да је Врњачка Бања управо дестинација која пружа квалитетан одмор уз најповољније цене, и тако задовољава потребе потенцијалних туриста. Туристичка организација Врњачке Бање посветила је знатно већу пажњу новим информатичким и мобилним технологијама које су неопходне у савременом туризму, унапређени су капацитети саме Туристичке организације (урађени програми за једнодневне и вишедневне излете, ђачке екскурзије и за упошљавање локалних туристичких водича). Такође, 2019. године уведена је и нова апликација “Врњачки времеплов”.
У понуди Tуристичке организације ВБ управо манифестације, последњих година заузимају све важнију улогу, те треба навести неке од манифестација: Врњачки Карневал, Love Фест, На Десанкин Дан, Пољуби ме, Дани Данила Бате Стојковића… Ове манифестације су окупиле на стотине хиљада посетилаца.
2019
Туристичка манифестација
Међународни витешки фестивал „Деспот Стефан Лазаревић – JUST OUT Манасија“ Деспотовац
Од 2015. године подно зидина манастира одржава се Међународни фестивал витештва „Деспот Стефан Лазаревић – JUST OUT“.
Циљ фестивала је промоција српске културно-историјске баштине, а окренут је традиционалним вредностима инспирисаним историјом и чашћу. Тродневни фестивал који окупља око 600 витезова у пуној опреми, сваке последње недеље августа посети преко 100 000 људи како би се упознали са обичајима и вештинама ратника из преко 20 земаља широм света – Бугарске, Словачке, Француске, Турске, Данске, Мађарске, Румуније, Словеније, Норвешке, Израела, Јапана, Македоније, Судана, Ирана, Русије и многих других…
Фестивал се састоји од поставке средњовековног витешког села, радионица, културно-уметничког програма и борби витезова – ревијалних и такмичарских.
Фестивал је од изузетног локалног и националног значаја јер окупља велики број посетилаца из свих крајева Србије и света. Велики број иностраних медија извештавао је о дешавањима за време фестивалских дана из малог града на прагу Источне Србије.
2019
Туристичка агенција
Balkan Travel Centar d.o.o.
Туристичка агенција Balkan Travel Centar се у 2019. години истакла организовањем једнодневних излета по Србији многобројним страним туристима, са акцентом на тури Мокра Гора, Дрвенград и Шарганска осмица на којој је току 2019. године имала неколико хиљада туриста из Кине, и профилисала се као организатор број 1 за ову туру.
Balkan Travel Centar организује специјализоване туре за госте из Израела на хебрејском језику, за туристе са америчких cruising компанија на пловном току Дунава, туристе из Турске. Разноврсни програм за туристе се унапређују новим атрактивним местима за које су туристи највише заинтересовани као што су: Голубац, Лепенски Вир, Ђавоља Варош, Увац…
2019
Хотел
Гранд хотел Торник Златибор
Гранд хотел Торник је први и тренутно једини хотел са 5 звездица на овој планини. Ексклузивни хотел нуди богату понуду за госте различитих афинитета и узраста, услугу на највишем нивоу и ентеријер попут оних у најлуксузнијим светским хотелима. Са 357 смештајних јединица, ексклузивним спа и велнес центром који се простире на 2.250 м2, најсавременије опремљеним конгресним комплексом, ресторанима, баровима, атрактивном терасом од 1.500 м2 са које се пружа прелеп поглед на златиборске врхове и својих пет сјајних звездица, хотел Торник у великој мери доприноси развоју туризма на Златибору успостављајући нове стандарде у хотелијерству који нимало не заостају за светским. Отварање Гранд хотела Торник на Златибору је донело повећање броја туриста, нарочито стрних гостију који на својим путовањима захтевају врхунску услугу по највишим стандардима. Са конгресним комплексом хотела планина Златибор је постала једна од најпожељнијих дестинација за пословни туризам.
2019
Остали угоститељски објекти за смештај
Nataly Spa, Сокобања
Nataly Spa је спа центар у самом центру Сокобање. Nataly Spa је објекат са 14 смештајних јединица апартманског типа: стандард и комфорт. Луксузно опремљен wеllness центар у свом саставу има: парно купатило, сауну, слану пећину, ђакузи, кнеип клупу, туш тропске кише, потезно ведро са хладном водом. Гостима је на располагању и базен са хидромасажерима и воденим слапом максималне дубине 1.6 м и температуром воде до 32Ц. За опуштање и уживање на располагaњу гостима су и плато поред потока који протиче крај објекта са гарнитурама за седење, ресторанска тераса која је право место за испијање прве јутарње кафе. Понос објекта је пространа панорамска тераса на врху објекта са природном травом, лежаљкама и гарнитурама за седење са које се пружа предиван поглед на целу сокобањску котлину и планину Ртањ.
2019
Организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга
Др Искра Максимовић, Голубац
Др Искра Максимовић директор је Друштва Тврђава Голубачки град д.о.о од 2014. године од када је управљала импелементацијом Пројекта „Ревитализација Голубачке тврђаве”. Велико искуство у области образовања и туризма и дугогодишњи рад на пројектима. Својим знањем, великим личним залагањем и ентузијазмом као и менаџерским способностима, Искра Максимовић је успела да повеже релевантне институције и стручњаке од локалног нивоа до републичког, чиме је обезбеђена успешна реализација пројекта. Паралелно са тим, Искра Максимовић је својим управљачким вештинама формирала млади тим запослених у Тврђави Голубачки град и тиме поставила основу даљег кадровског развоја и јачања кадровског потенцијала Тврђаве и Комплекса. То је већ дало резултат јер Комплекс функционише као једна од водећих туристичких дестинација у Србији са преко 90.000 посетилаца од краја марта до краја септембра.
2019
Организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга
Археолошки парк Виминацијум
Виминацијум је археолошко налазиште на 15 км од Пожаревца. Виминацијум је за посетиоце отворен 2006. године и у њему је пронађено око 14.000 гробова, 50.000 предмета…. Сви покретни артефакти, мермерне скулптуре, надгробне плоче и саркофази се чувају у Народним музејима у Београду и Пожаревцу. Данас у Виминацијуму можете видети главну капију легијског логора, римске терме, амфитеатар, маузолеј римског императора Хостилијана, мамут парк, научно истраживачки центар Домус, занатски центар са пећима за производњу опеке и авантура парк. У оквиру археолошког парка саграђен је „Виминацијум авантура“ који на аутентичан начин оживљава простор некадашњег античког града. Током летњих месеци, овај простор је у функцији едукативног кампа за децу од 10 до 17 година, као и компанијских team building програма, док у преосталом периоду објекти служе за смештај ђачких екскурзија и археолога из целог света, који раде на даљим ископавањима у Виминацијуму.
2019
Специјално признање
Српска филмска асоцијација - FilminSerbia
Србија је све пожељнија за стране филмске продуценте. Осим што ова индустрија из године у годину увећава приходе у буџету Србије, Српска филмска асоцијација доприноси и успешној промоцији наше земље. Препознајући значај фимске индустрије Влада Републике Србије увела је значајне финансијске подстицаје за снимање у Србији. Неке од најпопуларнијих холивудских глумаца и редитеља, попут Џулије Робертс, Селме Хајек, Кевина Спејсија, довела је у Србију Српска филмска асоцијација.
2018
Туристичка организација
Туристичка организација града Новог Сада
Туристичка организација града Новог Сада континуирано ради на обогаћивању квалитета, садржаја и разноврсности туристичке понуде дестинације: уводи нове програме обиласка града као што су „Пешачка тура кроз старо језгро Новог Сада“ и „Петроварадинска тврђава с обиласком Подграђа“, учествује на бројним сајмовима, широм земље, региона и на светски познатим сајмовима. Медијска присутност се огледа кроз организоване студијске посете туроператера, страних новинара и блогера, кампању „Зимска фантазија у Новом Саду“ и билборд кампању у Србији и региону под називом „Лето у Новом Саду“.
Нови промотивни материјали ТОГ Новог Сада као што су Мапа Петроварадинске тврђаве, сликовница о Новом Саду, ексклузивни часопис – водич „Hello Travel Novi Sad”, промотивни спотови „Лето у Новом Саду“, „TimeLape“ и Зимска чаролија доприносе видљивости код публике различитих генерација и интересовања. А 120 информативних табли које је ТОГ Новог Сада поставила на око 80 локација у Новом Саду чине да град буде доступан сваком посетиоцу.
Успешна сарадња са туристичком привредом и другим привредним субјектима резултира повећањем броја посетилаца.
2018
Туристичка манифестација
„Љубичевске коњичке игре“ – Пожаревац
Међународна туристичко-спортска манифестација основана пре више од пет деценија за циљ је имала искоришћавање потенцијала коњичког спорта у Пожаревцу на ергели насталој на земљи коју је граду поклонио као своје имање Кнез Милош Обреновић и која постоји од 1853. године. Љубичевске коњичке игре су 2018. године окупиле преко 280 такмичара, са гостима такмичарима из 10 земаља, уз присуство преко 100.000 посетилаца.
Као коњичка база ергела Љубичево доприноси организацији и квалитету коњичког спорта. На истој су унапређени садржаји отварањем авантура парка за децу, уређењем трим стазе, трасирањем шумске коњичке стазе, реконструкцијом мањежа, штала, што све доприноси повећању броја људи који упражњавају коњички спорт и посетилаца манифестације.
Руководство Републике Србије је прогласило ергелу Љубичево и Љубичевске коњичке игре као националне.
2018
Туристичка агенција
„Робинзон“ - Београд
Агенција Робинзон д.о.о. промовише Србију као туристичку дестинацију на иностраном, али и на домаћем тржишту. Агениција креира атрактивне програме у различитим категоријама културног и рекреативног туризма првенствено на територији Србије, али и у оквиру међурегионалне сарадње са свим земљама Балкана.
„Робинзон д.о.о.“ активно учествује у промоцији Србије, стварању и реализацији туристичких програма у Србији са великим бројем западно-европских агенција, као и са агенцијама из региона са којима заједнички наступају на тржишту.
Током 2018. године агенција ради на развоју програма и туристичке понуде Подунавља, како кружних тура, тако и обогаћивању понуде за крузере који пристају у Србији. У сарадњи са ДЦЦ-ом су валоризовала је и Културну руту “Пут римских царева и дунавски пут вина”.
У оквиру програма „Скривена Србија“ промовишу атрактивне српске дестинације и програме на домаћем тржишту. Заједно са партнерима успешно реализују програме „Крстарење Дунавом и источна Србија“, као и „Крстарење Дрином и Западна Србија“.
2018
Хотел
Хотел „Премијер Аква“ - Врдник
Хотел „Премијер Аква“, категорије 5 звездица, смештен је на извору топле термалне воде у бањи Врдник, са рестораном од 120 места, модерним спа центром, отвореним и затвореним базенима, конгресном салом, ВИП гаражом, 3 тениска и 1 мултифункционалним тереном уз могућност организованих обилазака околине уз вођство линценцираних водича.
Специјалистичка ординација за физикалну медицину и рехабилитацију нуди услуге унапређења здравља, као и спа, beauty и фитнес садржаје. Осим активности у просторијама ординације гостима се препоручују рекреативне активности на отвореном, у виду вежби на сувом, у базену, у виду шетњи или вожње бициклом.
„КАТАРСИС велнес & спа центар“ хотела нуди велики избор луксузних третмана и садржаја намењених опуштању и регенерацији организма попут спа капсуле, различитих врста масаже, третмана лица и тела.
2018
Остали угоститељски објекти за смештај
„Ивањички конаци“, огранак „Бео хоме“ доо-Ивањица
„Ивањички конаци“ су удаљени 5км од Ивањице, на надморској висини од 700м. Проширени смештајни капацитети са рестораном капацитета 50 седећих места, паркингом од 40 места, играоницом за децу, као и два пластеника за поврће које се служи гостима домаћинство поред сеоске атмосфере задовољава све захтеве савремених туриста. У изградњи је зип лајн са 2 жице.
Додатне активности на базену са плажом, летњиковцем и крчмом, пет квадова за обилазак околине, као и моторне санке пружају разоноду за посетиоце свих узраста. Уређен видиковац са осматрачницом и уличном расветом изузетан је за ноћне шетње.
2018
Организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга
Радован Раичевић, директор АД „Планинка“ - Куршумлија
Радован Раичевић је рођен 1955. године у Куршумлији, по образовању дипломирани економиста, професионалну каријеру је започео у компанији 1980. године, а на место генералног директора именован је 1990. Својим визијама и идејама је од малог предузећа изградио угледну компанију која је данас ослонац развоја целокупног топличког краја. АД Планинка је успешно трансформисана из друштвене својине у акционарско друштво које је креирало брендове као што су : „Пролом вода“, „Пролом Бања“, „Луковска Бања“ и „Ђавоља варош“. Најновији пројекат је изградња новог хотела у Луковској Бањи чији се завршетак очекује 2020. У фази преговора са министарством и Владом републике Србије је покретање Куршумлијске Бање чијим оживљавањем би постали јединствена општина у Србији са три бањска центра што је последњи у низу пројеката након Номинације Ђавоље вароши за нових 7 светских чуда и иницијативе за оснивање кластера Радан планине. Под руководством господина Раичевића вишеструко је повећан број запослених уз константно улагање у њихово образовање а зарад квалитета услуге.
2018
Организација или појединац за допринос унапређењу туризма и подизању квалитета туристичких услуга
ДП „Београдски сајам“ - Београд
„Београдски сајам“ је 2017. године обележио 80. година постојања. Од оснивања сајам је организовао преко 3.000 манифестација, угостио 500.000 излагача из 180 држава и 60 милиона посетилаца. Сваке године манифестације сајма привуку у Београд више од 48.000 страних и око 20.000 домаћих гостију, који заједно потроше око 1 милијарде динара (процена Економског института). Велики број иностраних гостију помажу Београду у изградњи имиџа и међународној промоцији.
2018
Специјално признање директора Туристичке организације Србије
Проф. др Слободан Унковић Емеритус, Универзитет Сингидунум, Београд
Проф.др.Слободан Унковић је редовни професор емеритус Универзитета Сингидунум у Београду. Почасни је професор државног Универзитета Ломоносов и Женмин Универзитета у Пекингу. Почасни је доктор Линколн Универзитета у Окланду УС и Универзитета Медитеран у Подгорици. Заменик је председника Националног савета за туризам Владе Републике Србије.
Човек који је публиковао преко деведесет научних радова на српском и светским језицима из области економије, менаџмента и туризма. Обављао је значајне државне функције: председник Скупштине Републике Србије, подпредседник владе РС, министар, ректор, амбасадор у Кини. Добитник специјалног признања Светске туристичке организације за допринос развоју туризма у свету, одрживом развоју и образовању кадрова, човек чије име се изговара са поштовањем.
2017
Туристичка организација
Организација за туризам и културу Сокобања
У 2017. години Организација за туризам и културу Сокобања oбележила је 122 годинe постојања. Овакво дугогодишње искуство и најдужа традиција у организованом туризму у Србији, уз стручне кадрове, ову организацију чини модерном, успешном, пројектном организацијом, која из године у годину унапређује своје пословање постижући одличне резултате, са намером достизања постављених краткорочних и дугорочних циљева.
Организација за туризам и културу Сокобања је у 2017. години пажњу усмерила на промовисање најдуже традиције у организованом туризму у земљи, односно важног локалног и националног јубилеја – 180 година организованог туризма, као и на промоцију високе еколошке очуваности бањског простора, а посебно квалитативних својстава ваздуха и вода, wellness туризма, локалних специфичности и етнолошких вредности, културно-историјске баштине, традиционалних манифестација, нових туристичких садржаја и активног одмора
2017
Туристичка манифестација
„Дани лудаје“, Кикинда
Манифестација „Дани лудаје“ одржава се у Кикинди од 1986. године и чува од заборава традиционалне игре и специјалитете Баната. У Кикинди, тих дана све је у знаку бундеве и све се одиграва, како Кикинђани воле да кажу, у најлепшој гостинској соби средње Европе, на кикиндском Тргу. Мноштво догађања и програма смести се у четири дана: концерти, промоције, наступи фолклорних група, изложбе, дечији карневал и најзначајније такмичења на тему бундеве.
Некада локалног карактера, „Дани лудаје“ данас увелико имају међународни карактер и привлаче више од 40.000 посетилаца за време трајања манифестације из Србије, али и из Румуније, Мађарске, Бугарске, Словачке, Хрватске, БиХ, Словеније.
Канцеларија за туризам града Кикинде
Тел: +381 0230 426 300, 410-127
2017
Туристичка манифестација
Ускршње свечаности и Светско првенство у туцању ускршњим јајима
Мокрин, 08.04.2018.год.
Ова манифестација се одржава сваке године на Ускрс, већ 28. пут. Окупљају се они који мисле да је њихово кувано јаје најтврђе, а по систему елиминације се стиже до финала…
Богат пратећи програм чини ову манифестацију привлачном за све посетиоце.
Видимо се у Мокрину, добродошли!
2017
Туристичка агенција
„Sabra Company d.o.o.”, Београд
Агенција Сабра је пре петнаест година започела плански развој рецептивног сектора. У претходне две године је реализовала преко сто уговора са организаторима путовања превасходно са Азијског тржишта. Проширила је и обогатила рецептивну туристичку понуду новим програмима путовања: „Стари занати“, „Фото сафари“, „Сналажење у простору (Ориентиринг)“. За азијско тржиште агенција је припремила програм под називом „Mono Serbia” – туру искључиво по Србији без других земаља из региона. Савремена интернет страница www.welcometoserbia.travel као и друштвене мреже Facebook, Twitter, Google+ начин су како агенција туризам Србије приближава посетиоцима. У периоду од јула 2016. до јула 2017. агенција је довела 11.598 туриста са готово свих континената света.
https://turistickicvet.rs/www.sabra.rs
https://turistickicvet.rs/www.welcometoserbia.travel
2017
Хотел
„Етно село Врхпоље“, Љубовија
2017
Хотел
„Falkensteiner Hotel Belgrade“, Београд
Марија и Јосеф Фалкенштајнер су давне 1957. године, на малом пансиону од само 7 соба поставили темељ данашњој интернационалној групацији од преко 30 хотела, којој припада и Фалкенштајнер хотел Беoград, који ове године слави свој пети рођендан.
Хотел је за ових пет година постао препознатљив симбол доброг укуса, беспрекорне услуге а пре свега одлично познате гостопримљивости, што све заједно чини одраз компанијске “Wеlcоme Home” филозофије. За протеклих годину дана у хотелу је организовано преко 250 догађаја којима је присуствовало око 13.000 људи и остварено је око 36.000 ноћења.
По оценама колега, које је некад и најрелевантније, Фалкенштајнер хотел у Београду има убедљиво најбољи доручак у граду.
Годишња активност добитника
-
Goût de/Good France у хотелу Falkensteiner Belgrade
Од 19. до 25. марта21. марта, преко 3000 ресторана у 150 земаља широм света учествововало је и ове године у манифестацији Goût de/Good France (укуси Француске) како би прославили светски дан француске гастрономије.
Шеф кухиње ресторана хотела Falkensteiner Belgrade, заједно са шефовима широм света, спремио је вечеру у част француској кухињи, њеној изванредности и њеној особености којом вековима уназад спаја људе широм света око заједничких вредности дељења и уживања на један здрав и еколошки начин.
Придружите нам се и Ви у нашем ресторану, и размазите своја чула!
-
Укуси Сардиније у Београду
Falkensteiner Resort Capo Boi заједно са шефом кухиње Massimom Balia посетиће и ове године Београд од 18. до 21. Априла.
У овој недељи, у ресторану хотела Falkensteiner, гости ће моћи да уживају у специфичној кухињи Сардиније, звуцима италијанске музике уживо, као и у правом италијанском сладоледу који ће припремати чувени посластичар Marco Serra из Торина.
Сваке вечери од 19 часова ексклузивно у ресторану хотела Falkensteiner Belgrade
Massimo Balia, Executive Chef, рођен На Сардинији
“Људи на Сардинији живе дуже јер једу боље” ово је мото нашег шефа кухиње Massima Balie који је рођен, и још увек живи на Сардинији.
Сардињани имају изреку – `A chent `annos` – која би значила: Желимо Вам да доживите стоту!
Massimiliano је локална гастрономска звезда. Његова типична медитеранска и сардинијска кухиња се базира на једноставним састојцима а део је наслеђа од неколико хиљада година.
Marco Serra, Специјалиста за сладолед из Торина
Marco Serra, је прави стручњак за сладоледе! Он сам учествује у свим фазама припреме Проналази оригиналне сировине. Осмишљава нове укусе. Меша састојке. Проба финални производ! За свој сладолед комбинује традиционално знање са новим варијацијама.
Цена бифеа по особи RSD 2.900
Мени:
Предјела:
Салата од лигњи са сушеним парадајзом, артичокама и лимуном
Слатко кисели плави патлиџан
Печени рикота сир са медом и поморанџом
Хоботница кувана у црном вину
Брускети са црним маслинама са Сардиније
Омлет са шпарглом, рикота сиром и шафраном
Слатко кисела туна са чери парадајзом и свежим босиљкомПрво јело
Špageti Bottarga
Straccetti (свежа паста) у рагу сосу
Супа од боба са сланиномГлавно јело
Кувана јагњетина са артичокама и кромпиром
Филе бранцина у Вернацциа белом вину са сушеним парадајзом и кромпиромДезерт
Сеадас – типични десерт Сардиније са рикота сиром
Семифреддо италијанска хладна торта са лимуном
Домаћи сладоледВина Сардиније
Бело вино – Costamolino (Vermentino di Sardegna DOC) – 2.700 rsd
Црвено вино – Costera (Cannonau di Sardegna DOC) – 3.200 rsd
Црвено вино – Turriga (Isola dei Nuraghi 2012) – 11.900 rsdРезервације
Falkensteiner Hotel Belgrade
Тел: +381 / (0)11 / 225 0000
reservations.belgrade@falkensteiner.com
2017
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
Александра Миката, новинар „Вечерњих новости“
Александра Миката је дугогодишњи новинар „Вечерњих новости“ која око 15 година прати туризам. Иако је каријеру започела као скупштински извештач у “Борби” и новинар у унутрашњо-политичкој и економској рубрици, најзапаженије текстове написала је из области туризма. Указивала је на проблеме који су неминовно пратили почетак развоја туризма у нашој земљи, али је и проналазила приче које показују добру праксу, као и личности које вреди истакнути. Серијом текстова о недостатку соба, изградњи нових, продаји и реновирању старих хотела, појави хостела, стању у хотелијерској индустрији, као и услугама које недостају, Александра је помогла да се подигне ниво у туристичкој понуди Србије. Покретала је разне теме попут брендирања или доласка кинеских туриста, увођења реда у угоститељство, о медицинском туризму, чартер саобраћају…Кандидовала је Ђавољу варош за Седам светских чуда природе и учествовала у кампањи и промоцији овог туристичког одредишта.
amikata@yahoo.com, @alexandramikata
Годишња активност добитника
-
Књига “Хроника доброг провода”
Крајем прошле године Александра Миката је објавила књигу „Хроника доброг провода” у коауторству са културологом Мајом Вукадиновић, а у издању „Нове поетике”.
Књига је објављена у години великог јубилеја – 50 година од отварања прве дискотеке у Београду, а самим тим и Србији. Подељена је у пет делова који према декади детаљно описују која су била прва, најзанимљивија и најбоља места за провод, како су се Београђани и њихови гости проводили, али описује и дух времена. Књига је рађена фактографски, у којима саговорници-савременици говоре о својом доприносу развоја ноћног провода, али се ослања и на документацију и новинске чланке.
“Хроника доброг провода” је кратка историја од прве дискотеке “Код Лазе Шећера” до устоличења Београда као туристичке дестинације која никада не спава.
Више детаља о књизи www.facebook.com/HronikaDobrogProvoda -
Брошура „Руско наслеђе у Србији”
На београдском међународном сајму туризма у фебруару Туристичка организација Србије промовисала је брошуру „Руско наслеђе у Србији”, а на московском сајму туризма у марту и верзију на руском језику чији је аутор Александра Миката, а уредник Олга Стојановић.
У години која је посвећена руској емиграцији брошура ТОС-а даје кратак приказ најважнијих културних, архитектонских и верских печата које су у Србији остали као траг дубоких руско-српских односа.
Ова брошура је прилика да руски, али и домаћи туристи у Београду, Сремским Карловцима, Новом Саду, Нишу, Крагујевцу и другим градовима посете места која су сведоци историјских догађаја и изузетно занимљива туристичка атракција.
2017
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
А.Д.“Аеродром Никола Тесла Београд“
Аеродром „Никола Тесла Београд“ ове године слави 55 година постојања на данашњој локацији. Препознатљиво чвориште на раскрсници између Истока и Запада, прва је тачка сусрета туриста са нашом земљом. Београдски аеродром је водећи у Републици Србији и региону, са укупним капацитетом од око 7,5 милиона путника на годишњем нивоу. Током ове године, у редовном авио-саобраћају путнике превозе 33 авио-компаније ка 93 дестинације у 37 држава на 4 континента. Као једини аеродром у региону који има интерконтиненталне летове за Сједињене Америчке Државе и Кину, београдски аеродром важна је тачка у процесу привлачења страних туриста и унапређења туризма. У прилог томе говоре вишемесечна узастопна повећања броја путника.
Путницима и туристима су на располагању занимљиви садржаји – нова терминална зона 2Б и реновиран Терминал 1 са погледом на платформу и авионе, нови мурал са ликом Николе Тесле, комфорне зоне за одмор, као и симулатор летења у којем се могу опробати као пилоти.
2016
Туристичка организација
Туристичка организација општине Сремски Карловци
Туристичка организација општине Сремски Карловци, након учешћа у изради Мастер плана развоја туризма Сремских Карловаца и Фрушке горе, те израде Оперативног маркетинг плана за шест општина Срема, унапредила je туристичку понуду израдом предлога туристичких тура и промоцијом на домаћем и иностраном туристичком тржишту. У првој фази повезана је туристичка понуда Срема, направљене су три туристичке туре („Три пута три дана у Срему“ – за осам општина) и обједињени наступ „Диван је кићени Срем“. У другој фази повезане су општине јужнобачког округа, израђени предлози туристичких тура и обједињен промотивни наступ. Активно су, поред туристичких организација, укључени и сви релевантни субјекти са локалног нивоа (јавни, приватни и НВО сектор).
Активности Туристичке организације општине Сремски Карловци током годину дана су:
учешће на Светској изложби EXPO у Милану,
одлазак на студијско путовање „Дунавски пут вина“ у Румунију и Бугарску, под покровитељством Дунавског центра за компетенцију,
организовање панел-дискусије и гастро изложбе традиционалне хране на „Open days“ у Бриселу, под покровитељством Регионалне развојне агенције Бачке,
организовање радионице за побољшање туристичке понуде и подизање атрактивности садржаја, производа и услуга туристичких субјеката на подручју дестинације Фрушке горе и Дунава, Андревље, Фрушка гора,
представљање на 38. међународном сајму туризма у Београду – ITTF.
2016
Туристичка манифестација
„Дринска регата“, Бајина Башта
„Дринска регата“, Бајина Башта је туристичко-рекреативна манифестација на Дрини, коју дуже од две деценије организују Спортско-туристички центар „Бајина Башта“ и Општина Бајина Башта. Тај јединствени карневал на води осмишљен је у спомен на чувене дринске сплаваре и представља једну од највећих манифестација у Србији. „Дринска регата“ одржава се сваке године у јулу и обухвата: Велики спуст Дрином од Перућца до Рогачице, музички фестивал „Мост фест“, такмичења трубача, такмичења у скоковима са моста, концерте народне музике, сајам ракије, меда и сувенира, те друге пратеће садржаје, који привлаче више од 100.000 посетилаца. У току трајања манифестације био је организован и велики Serbia4Youth Summer Camp, са многим пратећим активностима и излетима. „Дринску регату“, 22. по реду, 2016. године пратила је медијска кампања, која је била усмерена на интернет кампању и друштвене мреже. У данима манифестације сви смештајни капацитети у Бајиној Башти били су попуњени 100%, а забележена је и већа посета страних туриста, посебно из Словеније, Немачке и Француске.
2016
Остали угоститељски објекти за смештај
Етно-село „Моравски конаци“
Етно-село „Моравски конаци“ налази се 90 километара јужно од Београда уз ауто- пут Београд–Ниш, два километра од искључења за Велику Плану. Обележено је путоказима од наплатне рампе до паркинга етно-села. Простире се на површини од 4,5 хектара у долини Велике Мораве. Комплекс архитектонски представља српско село с краја 19. века. Аутентичне куће, неке старе и више од сто година, измештене су из различитих крајева Србије. Спољним изгледом задржале су оригиналност, а унутрашњост је модерно опремљена и адаптирана. Комплекс располаже са 46 лежајева у двокреветним и четворокреветним собама, а централни део је ресторан са домаћим специјалитетима. Ту су и црква брвнара, језеро, отворени базени, садржаји за децу и задружна зграда у којој је Wеllnеss/Spа центар. У етно-селу се организују: манифестација „Дани шљиве и ракије“, дочек Нове године, Божић. У понуди је и туристички возић, који повезује етно-село са оближњим туристичким локалитетима – Црквом Покајницом, Радовањским лугом, реком Моравом. Велика пажња поклања се промотивним активностима. Учествовали су на Међународном сајму туризма у Београду, били домаћини телевизијским емисијама РТС „Књига утисака“, „Жикина шареница“, САТ. Поседују интернет сајт, активни су на друштвеним мрежама и видљиви на Google Maps. Посетиоци етно-села су из земље и иностранства. Највише иностраних туриста је из Словеније, Чешке, Словачке, Пољске, Италије, Скандинавије.
2016
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
Удружење „Србија за младе“
основано је 2011. године, са циљем промоције и развоја омладинског туризма у Србији. Мисија организације укључује популаризовање рецептивног туризма путем иновативног и креативног приступа прилагођеног младим и активним људима. Удружење броји више од 3.000 чланова, од којих је око 300 странаца. Поред централне канцеларије у Београду, самостално делују организације у Новом Саду и Врњачкој Бањи. Од јула 2015. до јула 2016. године остварен је велики број активности, а неке од њих су:
пројекат „Лето у Србији – Summer in Serbia“, чији се први део састојао од промоције током туристичког каравана „Моја Србија“, у сарадњи са ТОС-ом, док је други представљао организацију летњих кампова „Serbia4Youth Summer Camps“, који комбинују забаву, анимације и активан одмор,
пројекат обележавања 160 година од рођења Николе Тесле у партнерству са ТОС-ом – кампања, маркетиншке активности, онлајн кампања, трибина „Тесла – геније изнад времена“, 160 најјачих утисака о Тесли, програм „Трагом Теслиних дела“, програм „Тесла за младе“,
„Гринленд фестивал“ на Каменој гори, који представља промоцију активног одмора и авантуристичких спортова,
умрежавање са студентима из Швајцарске током пројекта „Faces of Serbia“,
партнерство на прекограничном пројекту ЕУ Србија – Румунија на развоју нове дестинације у Делиблатској пешчари – Девојачки бунар
Посебан део активности Удружења односи се на организацију едукативних садржаја, с циљем промоције и популаризације нових кретања у туризму: Belgrade4Youth 2016. догађај је који се традиционално одржава за време Београдског сајма туризма и циљ му је да прикаже Београд у најбољем светлу младима из Србије и иностранства, Е-туризам конференција афирмише и приближава савремене информационо-комуникационе технологије туристичком сектору, Пупин академија намењена је младим талентима и организује се сваке јесени у Идвору ради подстицања аналитичког мишљења.
У сарадњи са Канцеларијом за Косово и Метохију Владе Републике Србије, остварен је пројекат „Метохија за младе“, којим је културно наслеђе Метохије приближено младим људима. У сарадњи са манастиром Високи Дечани, током тромесечне хуманитарне акције прикупљено је 1.920 евра за најугроженије, док је у сарадњи са Медија центром Одбрана организован догађај „Највећи задужбинар српски“, када је прикупљено 190.000 динара за обнову манастира Бањска.
Године 2016, у категорији Рецептивна туристичка агенција – није додељена награда.
2016
Правни субјекат за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
ЈП СТЦ Природњачки центар „Свилајнац“
Према Правилнику о додели награде „Туристички цвет“, додељене су две награде
ЈП СТЦ Природњачки центар „Свилајнац“ отворен је у јуну 2015. године и представља спој науке, образовања и туризма на веома специфичан начин. Његова атрактивност огледа се у јединству великог изложбеног простора и забавног Дино-парка на отвореном. Такав концепт чини га јединственим у целој Европи. Објекат садржи шест тематских изложби, на чијим поставкама су радили стручњаци Природњачког музеја Београда и Рударско-геолошког факултета Универзитета у Београду. Површина музејског дела је 1.500 м2 , док је површина Дино- парка 3.000 квадратних метара. У парку се налази више од 30 реплика различитих врста диносауруса, са едукативном играоницом за децу, тематским рестораном и сувенирницом. Од самог отварања Природњачки центар организује бројне скупове: научни скуп „Геологија Динарида и суседних орогена“, „Отворени дан“ за школе из општине Свилајнац, са више од 10.000 посетилаца, „Ноћ истраживача“, „Смотра археолошког филма“ и фестивал науке „Протон“, са око сто ученика обучаваних програмом „ExperTeen“. Центар је учествовао у Београду на „Фестивалу науке“ и „Тргу бајки“. Током априла отворио је две нове изложбене поставке. За годину дана посетило га је нешто више од 63.000 посетилаца и око 20.000 оних који су у оквиру више акција бесплатно посетили центар. За најављене групне посете обезбеђени су водичи кроз поставке и вођење страних посетилаца на енглеском језику.